Laatste vaardag - Reisverslag uit Georgetown, Cayman Eilanden van Ineke en Fokke oppersma - WaarBenJij.nu Laatste vaardag - Reisverslag uit Georgetown, Cayman Eilanden van Ineke en Fokke oppersma - WaarBenJij.nu

Laatste vaardag

Door: Ineke & Fokke

Blijf op de hoogte en volg Ineke en Fokke

03 Februari 2011 | Cayman Eilanden, Georgetown

We zijn nu bezig met de laatste vaardag. Ongeveer 3 dagen geleden hebben we het laatste berichtje geplaatst.
De klok is een keer achteruit gezet en ook weer inmiddels 1 uur vooruit.

We zijn in Costa Rica geweest en hebben daar een tocht naar de bergen gemaakt, naar het regenwoud. Onderweg, gedurende een bijna 2 uur durende reis met de bus, krijg je een goede indruk hoe de mensen wonen en hoe het er ongeveer uitziet. Overal staan palmen vol met kokosnoten en bananenbomen met en zonder bananen. Onderweg zien we bananen plantages en ananas plantages. In de buurt van de haven zijn omheinde terreinen vol containers van Chiquita en Dole.
De show van vanavond is een optreden van een zeer bekende Amerikaanse pianist en songwriter. Achter hem speelt het 9-mans scheepsorkest. De showman speelt allerlei nummers maar ook medleys van de Beatles en Rod Stuarts. De muziek wordt met jokes aan elkaar gepraat.
Omdat we vanacht een extra uur er bij krijgen, gaan we naar de Safariclub bar. Een ruime bar met club seats en fauteuils in een safari-achtige ambiance. Fokke neemt een coctail met wodka, rum en nog veel meer. Er speelts een 4 mans band en er is een dansvloer. We slowen ook een nummer. Als de muziek stopt voor een korte break, verplaatsen wij ons naar de lobby-bar waar een ander bandje speelt. Kortom mogelijkheden te over.

Na Costa Rica een vaardag. Dus hebben we de hele dag in de zon gelegen en genoten. Voor de lunch een Margarita gedronken. Fokke is naar de kapper geweest, voor het eerst weer sinds een jaar of 15. De show is vanavond na het diner. We moeten voor de tweede keer in "formal" verschijnen. We krijgen kreeft.
Als we ons gedoucht en formal hebben aangekleed gaan we naar de Champagne bar. Onder het genot van een glaasje Moet & Chandon zitten we heerlijk in fautteuils boven de zee. In het donker zien we het schuim voorbij vliegen.
De show van vanavond is echt voor de Amerikanen. Twee overjarige maar zeer bekende entertainers treden op.

Een nieuwe dag. We zijn op de Cayman Islands aangeland. Dus vroeg op en vroeg ontbijt. Ineke zoekt altijd een tafel in de ontbijtzaal waar al een stel beschaafd uitziende Amerikanen aanzitten. En dat werkt. Zij beginnen meestal een gesprek en dat is heel gezellig. We hebben nu al zoveel mensen gesproken. Ook Canadezen. Allemaal zijn ze al wel eens in Amsterdam geweest. Van een ander stel woonden de kinderen in Helsinki. Veel Amerikanen wonen in Florida.

We moeten nu georganiseerd van boord worden gevoerd in de tenders. Daar kunnen 250 mensen in. Aan land gaan we met een busje een rondrit over het eiland maken. We bezoeken een paar historische punten en dan brengt de chauffeur ons naar een boot voor een tochtje naar een zandbank. Daar zwemmen de pijlstaartroggen. Ze worden gevoerd met inktvisjes en daar komen ze op af. Ze verdringen zich tussen de mensen. Je voelt de grote vinnen langs je been gaan. Soms "besnuffelen" ze je. Er knabbelde een aan mijn zwembroek. We hebben er samen, met hulp van de gids, een vastgehouden en een kusje gegeven. Het was heel bizar tussen die beesten, maar wel super ervaring.

In Georgetown nog een beetje rondgelopen, mooi horloges en juwelen gezien. Is wel iets goedkoper, m.n. door het koersverschil.

Het is nu zes uur en we varen weer.langzaam verdwijnt de kust aan de horizon, terwijl we op ons balkonnetje zitten. Fantastisch.

Vanavond is de show voor het diner. Het is een scheepsproduktie met zang en dans. De titel van de show is "Van West end to Broadway" en zit vol musical muziek. Het is weer ongelooflijk, dynamisch en vol kleur en dans. Elke 5minuten verandert het decor en de kleding.
Aansluitend hebben we nog genoten van een show van de tango meester duo. Het duo poseerde ook voor ons samen met Ineke.
Na het diner nog rond gekeken. Er is zoveel te zien. Karaoke in de Safari bar, een bandje in de Lobby bar.
En dan voor de mensen aan boord, die nog trek hebben is er een buffet in de Windjammer. Het zag er weer heel aanlokkelijk uit, sushi, petitfourtjes, taarten, pasteitjes, et cetera. Wij hebben de avond besloten met een paar stukjes Franse kaas en een crackertje.

Vandaag dus de laatste Vaardag. Het weer is prachtig. Op het moment varen we net boven Cuba. Vanochtend een excursie door de keuken gedaan. Er zijn acht keukens, maar dit is de grootste. Ook een korte sessie bijgewoond waarbij de captain, de chief engineer en de hotel director een presentatie geven. Allemaal heel interessant.

Morgen in Fort Lauderdale hebben we nog een excursie naar de Everglades.

Liefs ons.

• 04 Februari 2011 - 09:26

Angelique:

Mooi verslag, zie het zo voor me.
    Gaat je haar weer spontaan groeien in de warmte Fokke haha...
    Ik ben erg benieuwd naar de waarschijnlijk prachtige foto's passend bij de reis.
    Geniet nog even van Amerika en een prettige terugvlucht!

• 04 Februari 2011 - 18:04

Tonny En Harry:

hallo Ineke 4n Fokke
    In een woord: Wat een heerlijke reis!
    Ook voor ons om te lezen.
    Goede terugreis.